Agility závody "Mistrovství ČR sheltií - otevřený závod"

10.05.2015 21:00

Dnes jsme se s rodiči a Ruby vydali do Opatovic nad Labem na agility závody, při kterých se konalo mistrovství ČR sheltií a které posuzovala Alice Boháčová. Rubču jsem přihlásila i na tuneliádu, takže nás čekaly čtyři běhy. V Jumpingu se nás sešlo 17 týmů, v Agility 16 týmů, ve zkoušce 9 týmů a v tuneliádě 12 týmů. 

Po příjezdu a registraci se začal stavět první běh - Jumping. Při prohlídce jsem zjistila, že je to hezký parkur, se spoustou místa mezi překážkama, jen s jedním krizovým místem, kde dálka mířila na druhou díru tunelu než se měla jít a se dvěma místama, kde člověk musel být opravdu rychlý nebo jít tunel zezadu. Rubča měla krásné odložení, vystartovala až na můj povel, bežela rychle, bohužel jedna spadlá laťka a v jedné situaci jsem stihla jen jednu francii místo dvou nachozených a posílala jsem ji na překážku přes ruku, což moc neděláme, ale Rubča to zvládla. Také jeden spin byl hodně nehezkej. Běh jsme tedy doběhly s jednou chybou a postupovou rychlostí 4,31 m/s na 2. místo. Jako druhý běh se běžela dobrovolná tuneliáda. Parkur byl hezky běhavý, postavený symetricky, pouze se startovní a cílovou skočkou. Rubča opět hezké odložení, šla jsem si docela dost daleko, teprve na videu jsem si všimla, že to s ní cuklo, ale nevystartovala. Běžela rychle a čistě, já jsem stihla všude, co jsem chtěla a doběhly jsme s postupovou rychlostí 5,37 m/s na 3. místo. Tyto dva běhy nám nejvíce sedly. Třetí běh se běžely zkoušky, my zkoušku LA2. Docela hezký parkur pouze s jedním krizovým místem za kladinou, kde byl za skočkou tunel, který se ale nešel a nám osudný kruh. Rubča ho proskočila vedle (již tradičně mezi kruhem a konstrukcí - stejný typ jako v Havlovicích), ale upadla spodní část. Proto diskvalifikace. Alespoň jsem ji mohla pochválit na zóně na kladině. Krizovou část zvládla krásně, rychlý slalom, všude jsem stihla to, co jsem si nachodila, v jedné části běžela až docela daleko do tunelu, který se samozřejmě nešel, přeskočila zónu na áčku a vyhnula poslední skočku. Na ní jsem ji nevracela, protože byla celá rozhozená, když takto chybovala. Po doběhnutí všech zkoušek se běžel poslední běh - Agility. V parkuru byl zařazen dvoják, na kterém jsem čekala chybu, těžký náběh do slalomu, vracečka po slalomu, i když těsně za ním byl tunel, skočky blízko u sebe, které se nešly. Při běhu jsem na dvojáku slyšela cinknutí, myslela jsem si, že shodila, ale podle videa druhá tyčka nadskočila a vrátila se na držáky. Krásná kladina se zónou, špatný náběh do slalomu (Rubča se krásně stáhla, ale i tak naběhla špatně - asi jsem ji měla poslat na druhou ruku a pak za ní přeběhnout), slalom rychlý, stahovačka skvělá, místo před áčkem s mojí chybou, kde jsem ji moc vytáhla, než abych zůstala u skočky, skočená zóna na áčku, správný náběh do levé dáry tunelu na pravou ruku, krásná houpačka a opět vyhnutá poslední skočka. Náběh na ní byl stejný jako ve zkoušce, po krátkém rovném tunelu, běžela jsem na tu stejnou ruku abych si pohlídala skočku před tunelem (aby mi na ni nešla) a dopado to stejně. Kdybych to riskla, šla na levou ruku a Rubča poslední skočku skočila, byly bysme i s těmi trestnými body na 2. nebo 3. místě. Takto jsme doběhly s jednou chybou, dvěmi odmítutími a postupovou rychlostí pouze (kvůli náběhu do slalomu a vrácení na poslední skočku) 3,20 m/s na 7. místo

Domů jsme dojeli po vyhlášení až večer, počasí bylo celý den příjemné a i když se prohnaly dvě malé přeháňky, bylo chvílemi slunečno. Další zkoušku jsme nesplnily, ale umístily jsme se v otevřeném běhu a i když se nám dva běhy "nepovedly", Ruby dělá velké pokroky. Běhala rychle, měla krásné odložení i kladiny, shodila pouze jednu laťku. Dnes opět skočila špatně kruh a přeskočila obě zóny u áčka, ale to je přípustné, áčko moc netrénujeme. I na mé straně byly chyby, jelikož jsem ji třeba nevěřila nebo někde nestihla, tak, jak bych si představovala. Ale snažíme se dál a budeme to zkoušet, dokud se nám to nepovede!

VIDEO