Agility závody "OPSION 038"

06.04.2015 21:00

Po zimní agilitní pauze jsme se s Ruby vydaly do našich oblíbených Havlovic na závody klasického formátu OPSION 038, které posuzoval pan rozhodčí Petr Dostál. Jely jsme především vyzkoušet zastavovanou kladinu (na které jsme již nějaký ten pátek pracovaly) a odložení i v závodním prostředí, nejen na cvičáku nebo doma. Jela jsem s rodiči, kteří se, i přes hlášenou nepřízeň počasí, rozhodli vydat pěšky z Havlovic na přehradu Rozkoš a na místě se nás setkalo celkem 6 týmů z našeho cvičáku. 

Po prezenci už byl postavený první parkur - Agility. Hned na začátku byla rozlišovačka skočka-kladina, dále chyták se dvěma tunely, po kladině vracečka do tunelu, jinak to byl hezký běhavý parkur. Ruby po krásném odložení běžela rychle, jen já jsem ji vedla jinak (a samozřejmě hůř) než jsem si to nachodila, takže jsem tím způsobovala malé zmatky a nedorozumění. Ruby měla krásné áčko i se zónou, kladina byla trochu pomalejší než na tréninku, jedna spadlá laťka mojí vinou a kruh proskočený mezi obručí a konstrukcí. Doběhly jsme tedy s jednou chybu a jedním odmítnutím na 15. místě ze 41 týmů. Jako další běh následovaly zkoušky, pro nás zkouška A2. Zkouška obsahovala těžší náběh do slalomu s rozlišovačkou slalom-tunel, rozlišovačku áčko-tunel, jinak opět běhavý a poměrně rychlý parkur. Opět krásné odložení, kruh Ruby proskočila, jak má, ale za ním jsem se otočkou na čelo dostala moc daleko za slalom, neřekla povel pro slalom a tím jsem způsobila špatný náběh, kladina byla velice rychlá se zastavenou zónou na konci, ale na konci parkuru jsem způsobila jednou stahovačkou na skočce diskvalifikaci. Od překážky jsem se dostala před áčko, ale měla jsem zůstat u tunelu, navíc jsem neřekla poval pro tunel a jen čekala, co se bude dít. Po dvojkových zkouškách se prohnaly dvě sněhové přeháňky, přes které se závody na chvíli přerušily. Na běh Jumping opět začínalo sněžit a povrch byl rozbahněný a klouzal se. Parkur byl ale velice běhavý, pouze s trochu horším náběhem do slalomu. Rubča opět krásné odložení, i náběh do slalomu zvládla, bohužel zase špatně proskočený kruh jako v Agility, ale tentokrát jsem vedla tak, jak jsem si to nachodila a stihla jsem i záda, kde jsem chtěla. Doběhly jsme s jedním odmítnutím na 13. místě ze 36 týmů.

Zkoušku jsme tedy v tento závodní den nesložily, nejspíš jsme ani nezazářily v očích jiných účastníků, ale mám ze závodů velice dobrý pocit. Poprvé od přeučení jsme vyzkoušely kladinu na závodech a ve zkoušce se mi její provedení moc líbilo! Dalším pokrokem od loňska je odložení, ze kterého Rubča v žádném běhu nevyběhla dřív než po mém povelu a odpočívání v kleci mezi běhama, kde štěkala jen chvílemi. Velká škoda těch dvou kruhů, ale to dopilujeme. Dále musím zapracovat na své kondičce, jelikož v každém běhu jsem už od půlky nemohla moc mluvit a po doběhu Rubču pořádně pochválit, jak jsem byla uhnaná.  

VIDEO