Agility závody "OPSION 040"

11.07.2015 21:00

Dnes jsme se s Rubčou zúčastnily dvojzkoušek ve Dvoře Králové s názvem "OPSION 040". Závody se konaly na stejném místě jako agility tábor, kterého jsme se účastnily dva dny po závodech. Proto mi přišlo jako dobrý nápad se přihlásit a zkusit štěstí na parkurech pana rozhodčího Zdeňka Spolka, na kterém jsme posledně obě zkoušky složily. Prezence probíhala, jako tradičně, podle kategorií - mohly jsme tak dorazit až po poledni. Po příjezdu se ještě dobíhala kategorie A3, měly jsme spoustu času postavit si zázemí. Bohužel tím hůř pro Rubču - viděla závodící týmy, slyšela tleskající lidi a štěkající psy... a začala šílet! 

Po přestavbě parkuru na kategorii A2 jsme byli vysláni na prohlídku. Už začátek prvního parkuru mě trochu zarazil a připadal mi těžký. Vymyslela jsem proto vedení, které by mohlo být pro Rubču pochopitelné. Ještě v jedné části parkuru jsem se obávala chyby, jelikož látkový tunel psy lákal na jinou překážku než byla v pořadí. Před startem Rubča neustále štěkala, byla hodně natěšená a nedařilo se mi ji uklidnit. Po odložení se stejně zvedla a vyběhla trochu dřív. Bohužel na druhé překážce přeskočila bočnici. Nechtěla jsem ji ale stresovat zbytečnými opravami, byla to má chyba ve vedení (byla jsem daleko a nestačila jsem ji včas na překážku vyšťouchnout). Běžely jsme tedy dál - diskvalifikace. Já jsem byla ráda, že jsem ji alespoň mohla chválit na zastavených zónách, které byly luxusní. Poprvé jsme vyzkoušely zastavované áčko na závodech a vyšlo to! Nedokončený slalom, po látkovém tunelu malá kolize, přelítnutá houpačka, ale Rubči snaha se vrátit. Při prohlídce druhého parkuru jsem se opět zhrozila. Spousta chytáků, rozlišovačka kladina - slalom, vlásenka... Rubča měla i přes velkou natěšenost krásné odložení a i přes cuknutí nevystartovala. Točka od těla super, spin se taky povedl. Rozlišovačku jsem vyřešila posláním do slalomu na druhou ruku a přeběhnutím za ní, ale slalom bohužel nedokončila a skočila skočku za ním - diskvalifikace. Vrátila jsem ji, opravily jsme slalom a do cíle doběhly bez chyby. 

I přes výsledky mám ze závodů dobrý pocit. Mám radost z prvního zastaveného áčka a kladiny, z rychlosti, která byla ohromující (a to i přes opravdu vysoké teploty), Rubči natěšenosti před během a pozornosti a radosti při běhu. 

VIDEO