"Doudlebské podzimní závody" v poslušnosti

12.10.2013 17:00

Dnes jsem se s Ruby zúčastnila "Doudlebských podzimních závodů" v ZKO Doudleby nad Orlicí. Chtěla jsem nás přihlásit na zkoušky ZZO a nevšimla si, že se jedná "pouze" o závody. Tak jsme si to alespoň do budoucna vyzkoušely tak nějak "nanečisto"... :)

Závody se začínaly poslušností v kategorii ZM a ZVV1, poté přišlo na řadu ZZO, po krátké pauze následovay obrany pro ZM a ZVV1 a vyhlášení. Nečekala jsem, že se u zmíněných dvou kategorií při poslušnosti střílí, tak jsme s Ruby okukovaly u placu. Bohužel už při prvních výstřelech Ruby nebyla ve své kůži, má reakci na střelbu. Šla jsem se s ní tedy projít podél řeky, blbla s ní, ale nic nepomohlo. Pořád se ohlížela, utíkala od cvičáku, nechtěla se vrátit zpátky... V kategorii ZZO jsme šly na řadu jako šestý tým v pořadí. Naštěstí se do té doby dala trochu do pořádku a s rezervami poslouchala. Z apotru jsme dostaly nula bodů, jelikož Rubča potřebovala čůrat (hárání se snad už blíží a Ruby značkuje kde se dá) a činku mi nepřinesla. Pak z toho měla obrovskou radost., já ne. Další body mě velice potěšily a i dlouhodobé odložení za přezkušování jiného psa a srnky za plotem (Rubča jen vyvalila oči a stáhla uši - pořád ale ležela jak přibitá!) se nám povedlo.

Výsledné hodnocení bylo 43 bodů z 60. Zkoušku bysme tedy složily! Tento výkon stačil na 6. místo.

Celkové hodnocení poslušnosti

   - přivolání psa: 9/10

   - ovladatelnost na vodítku: 6/10

   - sedni, lehni: 9/10

   - odložení za pochodu vleže: 9/10

   - aport volný: 0/10

   - odložení dlouhodobé: 10/10

Zbytek soutěžního dne jsme si užívaly pohledem na obrany, procházkami podél řeky, koukáním na zadržení přes řeku a vyhlášením výsledků. Z dnešního dne mám velmi dobrý pocit a příště už tedy NAOSTRO!!!