Neoficiální závody agility "Lukovské tunýlkaření"

06.10.2013 20:00

Dnes jsme se s Ruby vydaly do ZKO Luková na neoficiální závody agility "V. Lukovské tunýlkaření". Nevím proč, ale na tyto závody jsem se moc netěšila, možná proto, že jsem měla rýmu a pořádný chrapot, počasí také nehlásili moc hezké... No co, zbalily jsme si batoh a ostatní věci a ráno v 6:30 vyrazily na cestu.

Hned po příjezdu jsem Ruby přehlásila do kategorie "pokročilí", která byla určená pro týmy, které již závodí na oficiálních závodech (přeci jenom jsme na jedněch oficiálních závodech už byly a bylo by nefér startovat v kategorii "začátečníci"). Myslím, že jsme v této kategorii byly nejméně zkušený tým s odběhnutým pouze jedním oficiálním závodem, ale rozdělení bylo napsané jasně...

Oba parkury pro "pokročilé" byly hezké, ale s některými těžkými pasážemi - dálka v rovině, i když se měl jít tunel vlevo, trať přes tři překážky u díry do tunelu, skočka hned vedle náběhu do slalomu a tak dále. Při prohlídce prvního parkuru (Agility) jsem si prošla nejlepší vedení a na řadu jsme šly až jako poslední. Ruby měla krásné odložení, mohla jsem si dát velký náskok, běžela rychle a, až na vyjímky, hezky. Diskvalifikovaly jsme se na skočce, která se měla jít zezadu, Ruby ji oběhla, já ji vyslala z druhé strany a ona po doskoku vběhla na áčko a ne do látkového tunelu (asi lepší náběh nebo co). V Jumpingu přišlo první zaváhání opět u skočky zezadu, druhé u slalomu a diskvalifikace přišla na čtvrté překážce od konce - opět na skočce, které se měla jít zezadu a já ji po dvou tunelech nestihla vyvést tak, jak jsem si představovala a tak mi ji Ruby skočila zepředu. Nakonec jsme běžely tuneliádu. Byla to pěkná motanice, Ruby vystartovala dřív než jsem chtěla, ale běžela rychle, čistě a nakonec jsme se v tomto běhu vybojovaly 10. místo ze 36. týmů!

I přes dvě diskvalifikace ze tří běhů mám z těchto závodů velice dobrý pocit. Ruby měla (až na tuneliádu) hezké odložení, krásně zrychlila (sice na úkor chyb, ale to se dopiluje), neřeší rozhodčího ani obecenstvo kolem a jelikož vím, že všechny chyby (ať už ty, které nám způsobily DIS nebo jen malá nedorozumění na parkuru) byly mojí vinou ve vedení, vím co více pilovat a trénovat. Jsem hrdá na naše první "nepovedené" závody!

VIDEO