Zkoušky dle NZŘ

10.11.2013 19:00

Na dnešní den jsem Rubče naplánovala zkoušky dle NZŘ a to Zkoušky základní ovladatelnosti (ZZO). Trénovaly jsme pilně, docela dlouho a věřila jsem ji, že to zvládne. Nutno podotknout, že mi 14 dní před zkouškami začala zalehávat aport - probíhalo to asi tak, že jsem aport odhodila, Ruby za ním běžela v plné rychlosti a když byla u něj, okamžitě si lehla s aportem mezi předníma nohama. Vydedukovala jsem, že to dělá proto, že se ji popletla příprava na zkoušku vyhledávací (StPr1) a aport. Přestala jsem tedy zalehávání předmětu trénovat a naštěstí do týdne mozeček znovu našla. 

V sobotu jsme ještě potrénovaly, ale jen tak lehce, jelikož pršelo a měli jsme návštěvu. Večer jsem si tedy sbalila všechny potřebné věci, taťka mi oznámil, že jede s náma a ráno v 7:00 jsme mohli v plné síle vyrazit. Po příjezdu do ZKO Častolovice a po zahájení závodů jsem zjistila, že jsme v kategorii ZZO celkem tři týmy. Ostatních pět týmů dělalo zkoušky pro malá nebo velká plemena. U poslušností jsem šla na řadu jako první. Ani jsem nebyla ve stresu, Ruby byla vyvenčená (ne jako na závodech v Doudlebách), takže nic podobného se stát nemůže. Naše celá posušnost probíhala dle představ, jen odložení za pochodu bylo podle mě (později i podle pana rozhodčího, pana Klapala) pomalé. Chůze naše klasika, ostatní perfektní!

Na konci poslušnosti pan rozhodčí před všemi zúčastněnými provedl vyhodnocení a popsal, za co srážel body:

 - Přivolání - hezké volno, rychlé a rovné předsednutí, rychlé přiřazení k noze, 10 bodů

 - Ovladatelnost na vodítku - hezký kontakt se psovodem, pěkný klus, pes trochu dále od nohy psovoda, pomalé provedení "čelem vzad", 8 bodů

 - Polohy sedni, lehni - rychlé zaujetí poloh, kontakt s psovodem, 10 bodů

 - Odložení za pochodu - pomalé zaujetí polohy, rovné ležení, 9 bodů 

 - Aport - trochu pomalejší, jinak hezké, rovné předsednutí, nepřekusování, 10 bodů

 - Dlouhodobé odložení - nezměněná poloha, 10 bodů

 - celkem 57 bodů - Prospěl výborně

Po naší poslušnosti jsme zkoukli poslušnosti ostatních (jen ne ty se střelbou, kvůli Rubčiný reakci na střelbu), obrany a vyhledávání předmětů u malých plemen. Na konec nás čekaly speciální cviky s náhubkem a to s hodnocením:

 - Přivolání za ztížených podmínek - prospěl výborně (Ruby se rozběhla směrem ke dvou lidem, kteří si kopali s míčem, ale na přivolání se ihned otočila a běžela zpět ke mně, krásně předsedla a přiřadila se k noze) 

 - Chování ve skupině osob - prospěl výborně (Ruby seděla u nohy jako přibitá i při příchodu dalších lidí a psa)

 - Chování psa krátkodobě přivázaného a ponechaného o samotě - prospěl výborně (Ruby koukala směrem, kam jsem odešla do zákrytu a kolemjdoucích lidí ani paní se psem si nevšímala)

Celkový výsledek zkoušek: ZZO - Prospěl výborně (poslušnost: 57/60, speciální cviky: 3x prospěl výborně)

Počkali jsme na zapsání do všech potřebných knížek, PP a papírů, poslechli si celkové zhodnocení zkoušek od pořadatelů i pana rozhodčího, který byl se všemi velice spokojen a mohlo se jet domů. Dorazili jsme spokojení, zmrzlí a unavení okolo 16:30. 

Děkuji pořadatelům za uspořádání zkoušek, taťkovi, že nás zavezl a celý průběh zkoušek zdokumentoval, panu rozhodčímu Jaromíru Klapalovi za obdržené body a především mojí mejúžasnější Ruby, která opět předvedla, že zvládne snad všechno!!!

FOTKY